De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, daar is geen twijfel over mogelijk, maar het vertegenwoordigt veel meer dan alleen aerodynamische prestaties. Met een lichtgewicht, op de rijder afgestemd frame levert het de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de maat. Dus wat je ook van plan bent met je nieuwe Tarmac, hij is klaar om je doelen te helpen bereiken – persoonlijke records.
Met de nieuwe Shimano 105 Mechanical 12-speed groep, samen met snelle rollende banden in de Turbo Pro 700x26mm maat, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een meer betaalbare prijs.
Terwijl aerodynamica van het grootste belang was voor de ontwikkeling van de Tarmac, en voor de ontwikkeling van al onze racefietsen, was gewicht de co-piloot op deze optimale racefietsreis. Eerder compromitteerden “aero-fietsen” altijd op het gebied van gewicht – hoe meer luchtweerstand je verminderde, hoe meer gewicht je won. Met de nieuwe Tarmac was onze ontwerpfilosofie om het op, of onder, het UCI-gewichtslimiet te houden, zonder concessies te doen aan de aerodynamica. En met behulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat technische tovenarij door de beste ingenieurs in de industrie, hebben we een Fact 9r frame geleverd dat slechts 1010 gram weegt, zonder een gram aerodynamica, stijfheid of rijcomfort op te geven.
Om onze zoektocht naar de perfecte racefiets voort te zetten, hebben we onze Rider-First Engineered™ filosofie gebruikt om ervoor te zorgen dat de nieuwe Tarmac de meest gebalanceerde en best sturende Tarmac ooit is, ongeacht de maat. We hebben de rijkwaliteit tussen het voor- en achterwiel in evenwicht gebracht, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven, zonder concessies te doen aan de legendarische stuurbaarheid en racewinnende scherpte van de Tarmac.
Voortbouwend op de lessen van de Venge, maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een schone, snelle cockpit te creëren die gemakkelijk te gebruiken is. We hebben de routing verbeterd voor elke configuratie – mechanische schakeling, traditionele sturen, ronde sturen, enzovoort – terwijl we de aerodynamische eigenschappen behielden. Deze eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om aan te werken en gemakkelijk om mee te reizen. Het is een win-win.