Diverge E5 Comp (2025)

Of je doel nu is om te ontsnappen op gravelwegen, ver weg van auto’s en drukte, je eerste gravelrace te rijden, of simpelweg de meest veelzijdige fiets te hebben voor op de weg of in het terrein, geen enkele fiets is beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele – en misschien wel de leukste – aluminium fiets die we ooit hebben gemaakt. Hij biedt een snelle en levendige rit, maar blijft stabiel en geeft vertrouwen wanneer het terrein ruw wordt. Van de Future Shock 1.5 en de geheel nieuwe gravelgeometrie tot de toonaangevende bandenspeling, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we in meer dan 40 jaar hebben geleerd van rijden op de weg, gravel en onverharde paden. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de gravelbike-categorie, zodat jij compleet nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme ontsnappingsvoertuig.

 2.700,00

Artikelnummer: N/B Categorieën: , ,

Met een premium E5 aluminium frame en een volledige carbon FACT voorvork, hebben we de Diverge Comp E5 uitgerust met onze Future Shock 1.5 voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het zand en over dik gravel. SRAM’s gloednieuwe 12-speed Apex-groep schakelt soepel op elk terrein, en de Axis Elite aluminium wielen met Pathfinder Pro 42mm banden bieden nog meer mogelijkheden en veelzijdigheid.

Ons Premium E5 aluminium frame biedt een stijve, lichte en duurzame basis. In combinatie met onze volledige carbon FACT voorvork, wordt de Diverge E5 een lichte, levendige en veelzijdige fiets, klaar om elk oppervlak te bedwingen.

We hebben de standaard gravelgeometrie overboord gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest progressieve geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een fiets met gebogen stuur, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets hebben op onverhard terrein, terwijl hij toch responsief en wendbaar blijft op de weg. We hebben de reach van het frame vergroot, een vlakkere balhoofdbuis en een voorvork met langere offset geïntroduceerd. Dit zorgt voor ongelooflijk vertrouwen en een solide gevoel op onverharde paden, terwijl de kortere stuurpennen de totale cockpitlengte gelijk houden en het stuurgedrag levendig blijft. We hebben de trapashoogte laag gehouden voor extra stabiliteit, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b wielen als dat jouw voorkeur heeft.

We hebben de Diverge voorzien van voldoende bevestigingspunten, inclusief op de voorvork en bovenbuis, zodat je alles mee kunt nemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver of hoe lang je van plan bent weg te blijven.

Niets vergroot de capaciteiten van een fiets zoals bandenspeling, dus we hebben de nieuwe Diverge maar liefst 47mm bandenspeling gegeven met een 700c wiel en 2.1” met een 650b wiel. Dankzij een aandrijfkant-kettingstay met een machinale aluminium balk achter de kettingbladen hebben we ruimte gecreëerd zonder een kwetsbaar verlaagde chainstay-ontwerp te gebruiken of de chainstay-lengte te vergroten.