-16%

ROUBAIX SPORT

Met zes overwinningen in Parijs-Roubaix heeft onze Roubaix bewezen dat Smoother sneller is. Tot dit moment is Smoother echter met enkele compromissen gekomen. Maar nu niet meer. De gloednieuwe Roubaix Sport levert nu een compromisloos compliance door de introductie van een radicale nieuwe Future Shock 1.5 die je meer controle geeft op ruwe wegen, en een nieuwe Pavé-zadelpen die onze meest uitgebalanceerde Roubaix tot nu toe creëert. Kijk daarnaast nog even naar de aerodynamica die gelijk is aan de Tarmac, en een Rider-First Engineered™-frame dat een serieus gewicht is kwijtgescholden. Is het nog steeds comfortabel? Natuurlijk, maar noem het geen comfortfiets, want de prestaties lagen aan de basis van elke technische beslissing die we namen. Dit is de nieuwe Roubaix. is de nieuwe Roubaix.

Oorspronkelijke prijs was: € 3.500,00.Huidige prijs is: € 2.950,00.

Artikelnummer: 94422-60 Categorieën: , , Tags: ,

Deze Roubaix Sport biedt een geweldige waarde, maar net als het frame zelf, gaat deze waarde niet gepaard met compromissen. We hebben het gespecificeerd met Shimano’s 105 11-speed groepset voor zijn scherpe schakelingen en krachtige hydraulische schijfremmen, evenals soepele en stevige DT R470 disc wielen. En natuurlijk niet te vergeten de geheel nieuwe S-Works Pavé zadelpen, 28 mm Turbo Pro banden en ons favoriete Power Sport zadel.

  • Het nieuwe frame levert compliance zonder compromissen dankzij de perfecte balans tussen aerodynamica, Rider-First Engineering, compliance en een licht gewicht dankzij de constructie van FACT 10r. Met buisvormen die zijn geboren in onze FreeFoil Shape Library en gevalideerd zijn in de Win Tunnel, is de nieuwe Roubaix meer aero dan de Tarmac SL6. Ondertussen hebben we, om het gewicht en de rijkwaliteit te garanderen, gekozen voor een Rider-First Engineered ™ -ontwerp voor optimale stijfheid en flexibiliteit in alle maten, van 44 tot 64 cm. Natuurlijk heeft het frame daarbij een serieus gewicht verloren. En om je voor te bereiden op je eigen Hell of the North, hebben we ruimte gemaakt voor 33 mm-banden.
  • Om bij het nieuwe frame te passen, hebben we ook een geheel nieuwe S-Works Pavé-zadelpen ontwikkeld. Het is niet alleen de eerste comfortabele zadelpen die OOK aerodynamisch is, maar ook nog eens zonder extra gewicht of moeilijke constructies. Beginnend met hetzelfde D-vormige ontwerp als op de Tarmac, hebben we nog een stap extra gezet door extra flex in het bovenste gedeelte te creëren en een nieuw drop-clamp ontwerp in het frame te ontwikkelen. Dit zorgt voor veel comfort, terwijl het perfect in balans blijft met de voorkant, zodat je een soepele en gebalanceerde rit krijgt, hoe ruig het terrein ook is.
  • Met 20 mm getunede veerweg, levert de Future Shock 1.5 niet alleen een soepeler, comfortabeler rijgedrag, maar vermindert het ook vermoeidheid en verhoogt het de snelheid op ruw terrein. De nieuwe Smooth Boot verbetert ondertussen de esthetiek om een nette overgang van de balhoofdbuis naar de stuurpen te verwezenlijken.

 

Specificaties:

Frame
  • FACT 10R, Rider First Engineered™ (RFE), FreeFoil Shape Library tubes, threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
  • Future Shock 1.5 w/ Smooth Boot, 12x100mm, thru-axle, flat-mount disc
Handlebars
  • Specialized Hover Comp, Alloy, 125mm Drop, 75mm Reach w/Di2 Hole
Stem
  • Future Stem, Comp
Tape
  • Roubaix S-Wrap
SeatPost
  • S-Works Pave
Front Brake
  • Shimano 105, Hydraulic disc
Seat Binder
  • Hidden drop clamp
Rear Brake
  • Shimano 105, Hydraulic disc
Shift Levers
  • Shimano 105 R7020, hydraulic disc
Front Derailleur
  • Shimano 105 R7000, braze-on
Rear Derailleur
  • Shimano 105 R7000 GS, medium cage, 11-speed
Cassette
  • Shimano 105, 11-speed, 11-34t
Crankset
  • Shimano 105 R7000, HollowTech 2, 11-speed
Chainrings
  • 50/34T
Bottom Bracket
  • Shimano Threaded BSA BB
Chain
  • KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed
Front Wheel
  • DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Rear Wheel
  • DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, alloy freehub body, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Front Tire

  • Specialized Turbo Pro, 700x30mm

Rear Tire

  • Specialized Turbo Pro, 700x30mm
Saddle
  • Body Geometry Power Sport, steel rails
Inner Tubes
  • Presta valve, 48mm