Aerodynamica of lichtgewicht alleen winnen geen races – snelheid is wat telt. Om die snelheid te bereiken, moet er een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en comfort zijn. Door racesimulaties te gebruiken met echte data, weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is op de routes die er toe doen: 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan-San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet klim.
Nu ontmoet de snelste racefiets ter wereld de SRAM RED AXS-groepset met vermogensmeter – de lichtste elektronische groepset ooit – en een Roval Rapide CLX II tubeless-ready wielset. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen worden geleverd met een Roval Rapide cockpit om gewicht te besparen en voor de snelst mogelijke voorrand.
AERO IN ALLES: We plaatsen aerodynamica waar het er toe doet – de voorrand – niet alleen waar het er goed uitziet. In dit proces hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gecreëerd. Ja, hij is aerodynamischer dan de Venge. Schone lucht is geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe neus van de Tarmac – de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen – de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt – kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper zijn, wat zorgt voor een vorm met veel minder luchtweerstand. Met behulp van de nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, waardoor snel bewegende, vuile lucht rond de benen schoner kan terugstromen. Ruikt de overwinning niet zoet?
MINIMUM GEWICHT, MAXIMUM AERO: De Tarmac SL8 leerde van de Aethos om gemakkelijk gebouwd te worden op het UCI-minimum met een volledige aero-setup. Het team leverde een verbazingwekkend lichte 685 gram frame – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles op de World Tour*. Dankzij het vermogen om lichtgewicht als prioriteit te stellen in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets, werden lessen van de Aethos toegepast. De vorm van het frame draagt de belasting zo efficiënt dat extra carbon-stijfheidslagen overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk de keer meerekent dat Kasper Asgreen ons 585 gram Aethos-frame racete tijdens een Tour-etappe.
GAAT ALS EEN RAKET, RIJDT ALS EEN DROOM: Met enorme verbeteringen in stijfheid-gewichtverhouding – een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 – tilt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en wereldkampioenschap bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, preciezer aan het stuur, en combineert dit met een comfortabel rijgedrag in het zadel dat een nieuwe norm stelt voor racefietscomfort. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke renner, ongeacht de grootte, dezelfde ongekende rijervaring en handling. In het zadel biedt de Tarmac SL8 6% meer comfort, waardoor hij over ruwe wegen zweeft met een soepel gevoel dat uniek is in de wereld van gespannen racefietsen. De bewezen geometrie en 32mm bandenvrijheid van de Tarmac zijn identiek aan de SL7, wat zorgt voor een gemakkelijke aanpassing en de veelzijdigheid om indien nodig bredere banden te gebruiken.
BEYOND GENDER: Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke wielrenners dan tussen een man en een vrouw. Gender alleen biedt niet genoeg gegevens om te specialiseren, en dat betekent dat het maken van mannelijke of vrouwelijke fietsen willekeurig en achterhaald is. Elke renner kan profiteren van het voordeel van de Tarmac SL8. Het is tijd om verder te gaan dan gender.
De S-Works Tarmac SL8 is uitgerust met alleen de beste componenten. Een volledige SRAM RED AXS-groepset met vermogensmeter – de lichtste elektronische groepset ooit – en een Roval Rapide CLX II tubeless-ready wielset vormen de perfecte aanvulling op het snelste frame ter wereld. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen worden geleverd met een Roval Rapide cockpit om gewicht te besparen en voor de snelst mogelijke voorrand.