Scope Cycling Nederland, ja en ook echt ontwikkeld in Nederland, met productie in Taiwan. Zo staat er ook op de website vermeld, geen beplakt setje uit China wat na 2000 km uit je fiets waait. Maar degelijk en betrouwbaar. Deze 2 ex studenten Nieck Busser en Rik Kusters zijn mannen met oog voor detail en verstand van materiaal. Daarnaast ook als oud prof nog beschikken over veel kennis over materiaal weten ze precies wat jij als fietser nodig hebt.
Voor de race fiets kennen we de S-series en de R-series. 3 verschillende hoogtes voor deze modellen. 3-4 of 5 hoog. Het cijfer geeft ook gelijk de hoogte aan, en een letter C of D erachter geeft aan of het voor velgrem of disc is. De velghoogte is dan 30mm, 45mm of de 50mm. Het gewicht van de R4D is 1557 gram. Alle modellen in velgrem of disc versie verkrijgbaar. Onlangs is ook de O2 geïntroduceerd, deze is er dan specifiek voor de ATB of gravelbike. De S-serie is er vanaf € 998,-
De verdeling wordt rechtstreeks gedaan vanuit Scope cycling, dus geen tussenkomende partijen. De velgen zijn gemaakt van UD carbon, dat wil zeggen undirectional carbon. Dit wordt gebruikt om het wiel strak en stijf te maken en daarnaast ook nog wat comfort te geven, om de trillingen weg te absorberen. Dit alles in de juiste verhouding met uitgebreide tests bij de TU in Eindhoven maakt deze wielen ook echt goed.
Op de plek rondom de spaakgaten gebruikt men dan weer 3K gewoven carbon om de spaakkrachten aan te kunnen. De buitenzijde van de velgen zijn bewust wat boller gemaakt en voor de beste luchtgeleiding. Daarnaast valt een bv 25mm bandje dan iets breder uit, wat als zeer stabiel en comfortabel gezien mag worden.
De Scope wielen zijn geschikt voor het gebruik van gewone binnenbanden, maar ook al tubeless geschikt met de speciale ventielen. Met een laag velg gewicht als deze ben je uit de bocht ook nog een lekker snel op gang. De naven hebben een wat breder flens gedeelte waardoor de wielen optimaal stijf en strak zijn. Voor de lagers wordt gebruik gemaakt van SKF lagers, maar dan voorzien van speciaal vet wat geschikt is voor de doelstelling. Geen hoog toerental maar wel goed resistent tegen vocht en weersinvloeden.
Wil dan echt nog een upgrade kun je kiezen voor de Ceramic speed lagering. Dit gaat je dan wel € 500,- euro extra kosten. De spaken zijn van Sapim en worden onder het 2.1 patroon gebouwd. Daardoor is er minder spaak spanning verschil tussen de linker en rechter zijde, dit geeft daardoor weer minder kans op spaakbreuk. Daarnaast is de Sapim CX sprint op zich al zeer betrouwbaar.
Steek een setje Scope in je fiets en je hebt naast een superieure kwaliteit ook nog een fantastische looks in de fiets. De transferering van de letters Scope kun je zwart, of wit krijgen, maar er is ook een custom decal beschikbaar. Deze kleuren en modellen kun je in de winkel bewonderen en geheel aanpassen op de kleur van je fiets.