Het begint met onze Turbo Full Power 2.2 motor en Turbo Connect Unit (TCU), die de Levo voorziet van een soepele en naadloze versterking van je inspanningen-4x je vermogen waarmee je kunt kiezen waar en wanneer je wilt rijden. Levo doorbreekt ook de beperkingen als het gaat om actieradius, door je inspanningen te versterken voor maximaal vijf uur trailtijd. Nu kun je verder rijden en meer ontdekken dan ooit tevoren. En het geoptimaliseerde chassis heeft 150 mm op maat gemaakte achtervering en een verstelbare geometrie die zorgt voor een stabiele en natuurlijke rit als geen ander. Want uiteindelijk is het de rit die telt. Geloof het maar.
Meer klimmen, meer dalen, meer kilometers, meer plezier. Met een SRAM SX/NX-aandrijving zonder poespas, trail-tamming RockShox-vering en een lichtgewicht, duurzame lichtmetalen wielset, levert de gloednieuwe Turbo Levo meer van alles wat je leuk vindt aan trail rijden.
- De volledig geïntegreerde Turbo Full Power 2.2 motor, 500Wh accu en Turbo Connect Unit leveren een toonaangevend koppel van 90 Nm en een vermogen van 565 watt voor vijf uur rijtijd, zodat je verder en sneller kunt rijden dan ooit tevoren.
- De Turbo Connect Unit (of “TCU”) van de Levo is meer dan een aan/uit-knop: het is het brein van de fiets. De TCU toont je batterijniveau en ondersteuningsmodus. Hij communiceert ook, via ANT+/Bluetooth®, met ons optionele stuurscherm om nog meer informatie over je dagrit weer te geven.
- Een speciaal ontwerp met verschillende wielmaten, met een 27,5″ wiel achter en 29″ voor, zorgt voor een wendbaar rijgedrag waarmee je rondjes rijdt om andere e-MTB’s met volledig vermogen. Een ruime cockpit centreert je op de fiets, waardoor tractie en controle over de bochten optimaal zijn. De lage trapas, slappe balhoofdbuishoek en verminderde vorkoffset houden de boel stabiel in het terrein.
- De Levo heeft twee verschillende geometrie-instellingen, zodat je de prestaties gemakkelijk kunt afstemmen op elke rijstijl en elk terrein. De trapashoogte kan met 7 mm worden verhoogd of verlaagd.
- De 150mm veerweg van de Levo is soepel op kleine hobbels, verslindt klappen met vierkante randen zonder een krimp, eet enorme G-outs als ontbijt, maar biedt nog steeds een verbazingwekkende pedaalrespons en levert je kracht op de grond met totale efficiëntie.
- De S-maat van de Levo is gebaseerd op wat belangrijk is – rijdersmaat en stijl, niet de binnenbeenlengte. Zes maten, allemaal met dezelfde balhoofdbuislengte en standover, zodat je de maat kunt kiezen die het beste bij jouw individuele stijl past. Kleinere S-maten zullen wendbaarder en meer wendbaar zijn, terwijl grotere S-maten zorgen voor meer stabiliteit en een ruimere rit.
Specificaties:
Frameset
Seat Binder
Alloy, 38.6mm
Frame
FACT 11m full carbon, 29″ front wheel, 27.5″ rear wheel, full internal cable routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 150mm of travel, geo adjust head tube, geo adjust horst pivot
Suspension
Rear Shock
RockShox Deluxe Select R, rebound adjust, S1: 52.5x210mm, S2-S6: 55x210mm
Fork
Rockshox 35 Silver, Turnkey damper, 29″, 44mm offset, S1: 150mm travel, S2-S2: 160mm travel
Cockpit
Stem
Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
Saddle
Body Geometry Bridge Saddle, steel rails
Tape
Specialized Trail Grips
Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width
SeatPost
TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6- 200mm
Brakes
Rear Brake
SRAM Guide RE, 200mm
Front Brake
SRAM Guide RE, S1-S3: 200mm, S4-S6: 220mm
Drivetrain
Crankset
Praxis forged M30, custom offset, 160mm
Chain
SRAM NX Eagle, 12-speed
Cassette
SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
Shift Levers
SRAM SL SX Eagle, 12-speed
Rear Derailleur
SRAM SX Eagle, 12-speed
Chainrings
SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 32T, steel
Wheels
Rear Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Front Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h
Front Tire
Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.6″
Spokes
DT Swiss Industry
Rear Tire
Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 27.5×2.6″
Rims
Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
Inner Tubes
Standard, Presta Valve
E-bike
Wiring Harness
Custom Specialized wiring harness
Charger
Custom charger, 42V4A w/ Rosenberger plug, 100-240V
Motor
Specialized 2.1 Custom Rx Trail Tuned Motor
Battery
Specialized M3-500, Integrated battery, 500Wh
UI/Remote
Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth®, w/Handlebar remote