Met aerodynamica of lichtgewicht alleen win je geen wedstrijden – snelheid is wat telt. Om die snelheid te kunnen leveren, moet je een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en flexibiliteit creëren. Door racesimulaties met gegevens uit de echte wereld weet ons Ride Science team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets is die ooit is gemaakt op de routes die er toe doen – 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet klim.
– AERO IN ALLES: We plaatsen aero waar het belangrijk is – de voorkant – niet alleen waar het er goed uitziet. In dit proces hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gemaakt. Ja, hij is aërodynamischer dan de Venge. Schone lucht wordt geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe neuskegel van de Tarmac – de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen – de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt – kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper zijn, wat een veel lagere luchtweerstand oplevert. Door gebruik te maken van de nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aërodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, zodat snel bewegende, vuile lucht rond de benen zuiverder terug kan stromen. Ruikt de overwinning niet heerlijk?
– MINIMUM GEWICHT, MAXIMUM AERO: De Tarmac SL8 heeft lessen getrokken uit de Aethos om gemakkelijk gebouwd te kunnen worden op het UCI minimum met een volledige aero set-up. Het team heeft een verbluffend, 685 gram wegend frame afgeleverd – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles op de World Tour*. Met de mogelijkheid om lichtgewicht een topprioriteit te maken in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets werden lessen van Aethos toegepast. De vorm van het frame draagt lading zo efficiënt dat extra carbon stijfheidslagen overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk de keer meetelt dat Kasper Asgreen met ons 585 gram wegende Aethos frame reed tijdens een Tour etappe.
– GOES LIKE HELL, RIDES LIKE HEAVEN: Met een enorme toename in stijfheid-gewicht – een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 – brengt de Tarmac SL8 legendarische rijeigenschappen, agressief reactievermogen en een geometrie die zich in het wereldkampioenschap heeft bewezen naar een hoger niveau. De fiets is stijver op de pedalen, preciezer aan het stuur en combineert dit met een soepele rit in het zadel die een nieuwe maatstaf is voor racefietscomfort. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke rijder, ongeacht zijn maat, dezelfde ongekende rijkwaliteit en rijeigenschappen. In het zadel biedt de Tarmac SL8 6% meer flexibiliteit, waardoor hij over ruw wegdek zweeft met een soepel gevoel dat uniek is in de wereld van racefietsen met hoge snelheden. De beproefde geometrie van de Tarmac en de bandenspeling van 32 mm zijn identiek aan die van de SL7, voor een gemakkelijke aanpassing en de veelzijdigheid om banden met een hoger volume te gebruiken als dat nodig is.
– VERDER DAN GESLACHT: Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke fietsers dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen biedt lang niet genoeg gegevens om te specialiseren en dat betekent dat het creëren van mannelijke of vrouwelijke fietsen arbitrair en achterhaald is. Elke fietser kan profiteren van de voordelen van de Tarmac SL8. Het is tijd om verder te gaan dan het geslacht.
68 mm bottom bracket met schroefdraad, flat mount schijfremmen en probleemloze naadloze integratie – de Tarmac SL8 Frameset is het ultieme uitgangspunt voor je droomconstructie.